Pipedrive tänker ta upp konkurrensen med Salesforce och Microsoft

En startup med bas i USA och Estland jobbar hårt med att ta marknadsandelar från Salesforce och Microsoft. Med en ny runda investerat kapital ska man nu ladda sitt erbjudande till marknaden.

Med 436 miljoner kronor i kassan ska Pipedrive hjälpa sina kunder att få in fler kunder. Det kommer att bli en hel del intern utveckling och en del uppköp för pengarna.

Marknaden för CRM-system är estimerad till hela 349 miljarder kronor så det finns en hel del att hämta om man lyckas locka rätt kunder till sitt företag. Men Pipedrive som faktiskt specialiserar sig på att få in kunder till sina egna kunder borde ju inte ha något problem att då också skaffa egna. Undrar varför de då behöver en runda investerat kapital?

“When we entered the market in 2010, people asked us, ‘Why build a product in an area where Salesforce is already strong?’ But having been in sales for more than a decade ourselves, we realized that it’s not just the sheer number of features you offer users. The difference is finding the right spot on the spectrum where you are getting what you need out of a product that you can use. We have proven that users are migrating from Salesforce and others and are coming to Pipedrive. We definitely have less functionality, but professional salespeople know that performance is largely about your personality,” förklarar en representant från Pipedrive till Techcrunch.

Här kan du läsa mer om deras ambitioner.