Nu lanserar Pindify en automatiserad sponsorfunktion. Med ett par tangenttryck möter annonsörer sin målgrupp och arvodet fördelas automatiskt till kreatörerna enligt det man kommit överens om.
På Pindify kan annonsören aktivt och enkelt välja var man villexponera sina annonser. Lika enkelt är det för kreatören, ägaren av annonsplatsen, att tacka ja eller nej till erbjudandet att exponera annonsörens erbjudande. Möjligheten att välja ökar servicegraden och attraktionskraften för aktörer på Pindify och för företag som har sin målgrupp bland artister, bloggare, vloggare, författare, fotografer och andra kreatörer och deras följare och fans som finns på Pindify, säger Mathias Mattsson, Chief Creative Officer på Pindify.
På Pindify kan man tjäna pengar på bland annat prenumeration, annonsering och sponsring.
Pindify har helt andra intäktsmodeller och helt andra procentsatser än de etablerade drakarna. Det låter kanske överdrivet ädelt, men Pindify skapades, finns och utvecklas med kreatörernas bästa för ögonen. Och där är vi unika, säger Christoffer Wallin, CEO och grundare.
Den nya sponsorfunktionen ska göra det enkelt för annonsörer att hitta sin målgrupp på Pindify och samtidigt göra ett ekonomiskt avtal med den eller de kreatörerna vars följare är en intressant målgrupp. Ett par tangenttryck och hela affären är uppgjord och överenskommen. Med samma automatik fördelas sedan ersättningen enligt det man gjort upp.
Pindifys uttalade vision är att plattformen ska ha 300,000 innehållsleverantörer och att de alla ska tjäna minst 3000 dollar i månaden. Pindifys ledning sitter i Salt Lake City och i Stockholm. Den tekniska utvecklingen sker i Lviv, Ukraina. Pindify kommer initialt att lanseras med fokus på Norden och USA.