PHD anställer Lena Israelsson som ansvarig för Insight-avdelningen

Lena har lång erfarenhet av mediarelaterat insight-arbete, bland annat inom Bonnier och som nordisk research-chef på the Walt Disney Company. Lena kommer närmast från ett konsultuppdrag inom Electrolux.

Medielandskapet blir att mer komplext och möjligheterna att kommunicera allt fler för varje dag. Att inte bara förstå, utan även kunna förutsäga konsumentbeteende är därför en helt central funktion för oss. Vi är därför mycket glada att vi lyckats locka över Lena till PHD. Hon är både klok och erfaren och kommer att kunna bidra till byråns fortsatta tillväxt på ett bra sätt, säger Håkan Gustafsson, Strategy Director på PHD

Lena Israelsson tillträder sin nya tjänst 1 mars och får då det totala ansvaret för byråns insight-avdelning. Lena tar även plats i PHD:s ledningsgrupp.

Det som tilltalar mig med PHD som byrå är hur de hela tiden pratar om ”Finding a better way”. Att hela tiden göra saker lite bättre. Man är driven av en nyfikenhet på omvärlden vilket jag tycker om och är själv, säger Lena Israelsson