Pelle Rosell blir marknadschef på APSIS

Pelle Rosell är ny marknadschef på APSIS, ett bolag inom datadriven marknadsföring.
APSIS finns representerade i 50 länder.
Pelle Rosell har i många år arbetat som CMO (Chief Marketing Officer) i olika tekniktunga bolag, däribland det svenskgrundade mjukvarubolaget Qlik, som är verksam inom dataanalys och big data.
”Jag är mycket imponerad av hur APSIS löser vår tids största branschfråga -omnikanal, AI och marketing automation”, säger Pelle Rosell.
Pelle Rosell har sedan han lämnade Qlik arbetat som strategisk rådgivare i varumärkesfrågor åt en rad nordiska börsnoterade företag. Han är styrelseordförande i säkerhetsföretaget Allone och sitter i Bariums styrelse.
APSIS grundare Anders Frankel är mycket nöjd med rekryteringen:
”Under Pelles tid på Qlik ökade deras omsättning från 2 miljoner kronor till 3 miljarder. Pelle har en helt unik kombination av kunskaper – både inom om varumärkesutveckling och om konkret taktisk och strategisk utveckling av produktiva kampanjer genom en rad olika kanaler. Det är väldigt roligt att kunna hälsa honom välkommen till APSIS.”