Patrik Nygren Bonnier har rekryterats till tjänsten som ny marknadschef på Åhléns. Patrik kommer närmast från en tjänst som marknadschef på IKEA Sverige.
Patrik Nygren Bonnier har under de senaste fem åren drivit IKEA Sveriges varumärkesarbete och dessförinnan var han marknadschef på Swedbank Försäkringar. Han har även femton års erfarenhet inom reklambranschen varav nio inom den egenstartade reklambyrån Vargen bakom sig. I början av 2018 tilldelades han utmärkelsen ”Årets marknadschef” av Marknadsföreningen.
– Patrik Nygren Bonnier, med sin erfarenhet från både detaljhandel och att driva framgångsrika varumärken med starka värderingar, kommer att bli en stor tillgång för Åhléns som nu befinner sig i en förändringsresa mot fullskalig omnihandel. Bredden i hans erfarenhet ger extra tyngd – han har arbetat i reklambranschen, med banksektorn och på IKEA som är ett av Sveriges mest välkända varumärken med fantastiska kampanjer, säger Gustaf Öhrn, vd Åhléns.
– Jag har haft fem fina år på IKEA och är stolt över vad vi åstadkommit för varumärket. Jag ser nu verkligen fram emot att börja jobba på Åhléns, ett företag som har haft en självklar plats i många svenskars liv sedan 1899. Det är ett starkt värderingsdrivet företag med ett brett, attraktivt sortiment och med många intressanta möjligheter, inte minst när det gäller det digitala erbjudandet. Det ska bli spännande att med mina nya kollegor få fortsätta att göra riktigt stark, angelägen och inspirerande kommunikation som ger Åhléns en fortsatt tydlig och självklar plats på marknaden, säger Patrik Nygren Bonnier.
Patrik Nygren Bonnier tillträder sin tjänst den 23:e april och kommer att ingå i Åhléns ledningsgrupp.