Paradiset väljer Visma Retail när matvarukedjan digitaliserar. Den nya satsningen innebär bland annat en central plattform för kundinsikt och kommunikation, levererad av Visma Retails CRM- och kundlojalitetsexperter på Abalon.
– Det är otroligt kul att få jobba med en så pass nyskapande aktör som Paradiset. Kedjan väljer att ta för sig av de digitala verktyg som finns tillgängliga för detaljhandeln redan idag, men som de flesta aktörer inte tagit till sig än, säger Petter Sundberg, vd för Abalon; ett bolag inom Visma Retail.
Abalons lojalitetslösning består av en plattform för kundinsikt som enkelt omvandlar stora mängder data till insikter. Plattformen är byggd med fokus på användarvänlighet, och möjliggör att Paradiset själva kan hantera datainformationen från ax till limpa. Med hjälp av automatiska kundresor kommer kommunikation och erbjudanden enkelt kunna anpassas, vilket effektiviserar och lösgör tid för andra spännande initiativ.
– Med vår nya lojalitetslösning från Abalon kan vi förse våra kunder med aktuell och relevant information, ända ner till individnivå. Eftersom lösningen samlar in och analyserar enorma mängder data blir det enkelt för oss att agera på insikterna, säger Johannes Cullberg, vd för Paradiset.
Paradisets satsning på lojalitet inkluderar även en helt ny kommunikationskanal i form av en mobilapp. Appen från Abalon öppnar för en tät och personlig dialog med kunden, på kundens premisser – när och var denne önskar.