Nu bjuder SMIF in till del två i sin paneldebattserie om Framtidens Research. För dig som funderar på hur bland annat AI och digitaliseringen påverkar de som arbetar i undersökningsbranschen har du nu chansen att få svar på dina frågor från några riktiga experter. Debatten äger rum onsdag den 7 mars kl. 15-16.
Paneldebatten går under namnet Framtidens Researcher och tar fasta på frågan kring vem som egentligen kommer att vara analytiker i morgondagens datadrivna värld. Andra relevanta frågor som förhoppningsvis kommer få sina svar är vilka krav som kommer ställas på analytiker i framtiden, samt hur vi kan förbereda oss redan nu för dessa nya krav.
När: 7/3 kl. 15-16
Var: Berghs School of Communication i Stockholm
Talare: Martin Hehrne från Facebook, Oscar Danielsson från YouGov och Andreas Nergård från Odyssey
Anmälan: Om du vill vara med på plats anmäler du dig här!
Kommande ämnen är bland annat ”Så visar vi data i framtiden” den 11/4, ”Paneler och Incentives” den 16/5 och ”Som man frågar får man svar” den 14/6.
Alla debatter kommer även att sändas live på SMIFs Facebooksida samt finnas att titta på i efterhand också.