Ooyala automatiserar arbetsflödet för att öka hastigheten och minska kostnaden

Ooyala Flex Media Platform tillhandahåller ett enhetligt ramverk som optimerar hela logistikkedjan, samtidigt som den kan anpassas för att lösa specifika kundbehov.

Ooyala visar upp sina lösningar under IBC 2018 i Amsterdam den 14-18 september. Där kommer man att bland annat att visa upp Ooyala Flex Media Platform.

Nedan kan du läsa deras pressmeddelande:

“Från manus till video — oavsett var i världen det sker, från första produktionsdag till sista sändning — våra kunder förlitar sig på Ooyala för att optimera sitt videoinnehåll. Vi reducerar komplexiteten i att skapa, hantera och distribuera video, så att våra kunder får ut sitt innehåll snabbare och till en lägre kostnad. Det är det magiska med Ooyala Flex Media Platform: Snabb, smart och flexibel samtidigt som den anpassar sig till vilken miljö som helst,” säger Jonathan Huberman, CEO på Ooyala. “Det är därför vi är på väg att bli den ledande plattformen för mediehantering och arbetsflöden.”

Ooyala Flex Media Platform tillhandahåller ett enhetligt ramverk som optimerar hela logistikkedjan, samtidigt som den kan anpassas för att lösa specifika kundbehov. Plattformen använder automatisering och artificiell intelligens för att effektivisera arbetsflöden och processer. Den kopplar samman team och verktyg för utökade samarbeten samt skapar förutsättningar för ännu rikare metadata och analys, vilket resulterar i att insikter sprids på ett enhetligt sätt genom hela logistikkedjan.

Nya produkter och funktioner inkluderar:

Effektivare leverans av innehåll för VOD: Detta inkluderar taggning av innehåll för metadata med OoyalaMAM, ett mediehanteringssystem som kan hantera avancerade processer, ger stöd för leveranser över flera plattformar och möjliggör spårning av VOD-innehåll.

Arbetsflöden för sportrelaterat innehåll: Med hjälp av Ooyala Flex Media Platform har arbetsflöden för sportrelaterat innehåll förbättrats — från livesändningar med OoyalaLIVE, liveredigering med OoyalaMAM och syndikering av innehåll till flera plattformar inklusive sociala medier, OTT och appar. Plattformen gör det möjligt att automatiskt styra arbetsflöden, vilket reducerar den manuella hanteringen samtidigt som leverans av innehåll sker på bara några sekunder. Plattformen förstärker även tittarupplevelsen med OoyalaPLAY och innehållsrekommendationer med OoyalaLIVE.

Intelligent arkivering: Ooyala Flex Media Platform gör det möjligt att skapa nya intäkter med arkiverat innehåll. Flera år av arkiverat innehåll kan nu med hjälp av Microsoft Video Indexer, som har stöd för igenkänning av innehåll och tal-till-text transkribering, indexeras genom att automatiskt tagga arkivet, hantera livscykler och leverera tittarupplevelser.
Stöd för Interoperable Master Format (IMF): Ooyala har utökat sitt stöd för arbetsflöden som använder IMF i alla steg i logistikkedjan, inklusive Digital Video Playout. Ooyala Flex Media Platform har nu stöd för att ta emot Interoperable Master Packages (IMPs) och kodar om dem för sändning till tittarnas enheter.

OoyalaREACH i samarbete med 24i: Ooyala kommer att lansera sin nya end-to-end-lösning för design av AppCMS i samarbete med 24i. Besökare kommer själv att få se hur tillgångar och metadata som hanteras av Ooyala Flex Media Platform kan användas med 24i:s CMS, Backstage samt front-end på iOS och Roku.

Ett öppet och integrerat ekosystem: Ooyala fortsätter att expandera sitt ekosystem med integrationer som Interra Baton för Auto-QC, Telestream Vantage för kodning, MPP Global för e-handel, Microsoft kognitiva tjänster och 24i för AppCMS.