ÖoB lanserar idag sitt nya reklamkoncept ”Smart, roligt, billigt”. Reklamfilmerna, som är inspirerade av det klassiska sitcomformatet och storfavoriten The Office, är skapade av reklambyrån Tillsammans ihop med FLX och Måns Herngren.
ÖoB har en mycket stark lågprisposition och är pionjären inom lågpris i Sverige. Med det nya konceptet bevarar vi vårt arv – att erbjuda smarta, roliga och billiga produkter. Vi vet också att vårt varumärke är starkt kopplat till humor, det är något vi tagit fasta på i det nya konceptet, säger Fredrik Johanson, kommersiell chef på ÖoB.
Veckans Pall kommer lastad
Alla filmer avslutas med att veckans pall kommer lastad med aktuella produkter. Veckans pall, som speglar den stora volymen och det låga priset, blir ett återkommande inslag i kommunikationen.
Förutom filmerna och veckans pall adderas grafiska element och en mängd andra stöd för konceptet. Smart, roligt, billigt blir en kommunikativ verktygslåda som tas ut i varuhusen, på hemsidan, i veckobladen, i SoMe och CRM-kanaler.
ARBETSGRUPP
Beställare: Fredrik Johanson, kommersiell chef ÖoB, Monika Gustavsson, reklamchef Öob
Reklambyrå: Tillsammans Sthlm
Kundansvarig: Johan Falk
AD: Emil Oldberg
Copy: Mattias Manitski
Kreatör: Carl Henrik Wretman
Operativ projektledare: Åsa Candle
Produktionsbolag: FLX
Regi: Måns Herngren
Exekutive Producent: Therese Pettersson
Producent: Johan Gabous
Produktionsledare: Martin Grimlund / Nathalie Bergdahl
DOP: Henrik Stenberg
Scenografi: Jovanna Remaeus
Kostym: Madde Thor
Klippare: Robin Siwe
Post: The Line
Produktionsbolag taktiska filmer: Kompis Film
Regi: Clas Lundin
Karlssons Textbyrå. Vi skriver pressmeddelanden, blogginlägg, On-page-SEO och fler texter.