Oath Sverige får ny Country Manager

Med ny chef och vässat utbud etablerar sig det nya Oath som en global leverantör av mediateknologi, digitala plattformar och content i Sverige.
Susanne Persson (på bild) har utsetts till ny Country Manager på Oath Sverige.
Strax före sommaren blev det klart att AOLs moderbolag Verizon köpt Yahoo som integreras med AOL under nya namnet Oath.
Flera av de produkter som levereras implementeras nu tvärs över hela Norden, med fokus på globala möjligheter för både Svenska och nordiska varumärken.
“Detta ger oss också en ny position på den Svenska marknaden. Och när vi nu täcker hela den digitala medieportföljen bör det också återspeglas i kompetensen på lokalmarknaden. Susanne Persson har en gedigen bakgrund inom digital marknadsföring och blir ett viktigt steg i den fortsatta utvecklingen av Oath i Sverige,” säger Oath:s nordiska chef Jesper Laumand.
Susanne Persson har tidigare arbetat på en rad ledande positioner inom digital marknadsföring och sälj på bland annat Aller Media, Bonnier Publications, Expressen och Metro.