Digitala analysföretaget Webtrends har lanserat verktyget “Infinity Data Connector”, som ska underlätta för företag att samla in sådant som besökarinformation från företagens webbsidor, mobila appar och uppkopplade enheter och spara dem i ett moln.
Det nya verktyget ska alltså kunna samla data från “alla” digitala kanaler och spara dem på en rad dataarkiv. Användare ska kunna använda sig av en universiell “tag”, avancerade mobila SDK (kit för mjukvaruutveckling) och API:n för datainsamling. Systemet ger också stöd för en rad lagringslösningar, som Hadoop/HDFS, Amazon S3, Amazon Redshift, Microsoft Azure och Teradata.
Läs mer: Samarbetet som ska ge mer heltäckande konsumentdata
Enligt VD:n Joe Davis så vill man hjälpa sina företagskunder genom att erbjuda dem “omfattande beteendedata med en unik lättillgängligher, skalabilitet och säkerhet”.
Omfattande tillgång till konsumentdata är onekligen en viktig del i hur ett företag ska förstå sin egen marknad. Med tanke på att de flesta använder sig av mycket mer än bara en digital enhet under sin vardag gör att verktyg som detta kan komma till användning, förutsatt att den utlovade lättillgängligheten stämmer såklart.
Behöver du hjälp med att nå rätt målgrupp med din digitala annonskampanj på sociala medier? Klicka här.