Vi har stängt från 1 april 2020
Keymetrics

Nytt verktyg för snabba undersökningar

SurveyGizmo är ett analysföretag som just har lanserat en tjänst som ska underlätta insamlandet av data och undersökninsarbete. Verktyget heter Quick Audience och lockar intervjupersoner med kontanter, och företag med snabba svar för en billig peng.

SurveyGizmo har funnits sedan 2006 och finns i USA och Storbritannien, och specialiserar sig inom mjukvara för distribuering av online-undersökningar.

Läs mer: SurveyGizmo börjar sin internationella expansion

Quick Audience ska vara rätt enkelt att använda – kunder ger undersökningsfrågorna till SurveyGizmo, som inom några timmar kan lägga till (de godkända) undersökningar i ett kösystem. Man betalar per erhållet svar, medan de som tar undersökningarna får kundpoäng som kan växlas in mot pengar.

Tanken är, enligt medgrundaren och VD:n Christian Vanek att erbjuda företag ett verktyg som ska ”ge tillgång till allmänhetens åsikter för en bråkdel av en traditionell paneltjänsts kostnader”.

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.