Nytt analysföretag lanseras med 3,8 miljoner dollar i finansiering

Två ingenjörer som tidigare jobbat för Apple lanserar nu Dor, en analyslösning, och de har redan erhållit 3,8 miljoner dollar i finansiering. Grundarna vill göra det enkelt att mäta konverteringar i butik.
Dors nya lösning hjälper återförsäljare att expandera sin verksamhet med optimerad bemanning, förbättrad marknadsföring och ökad konvertering. Deras plattform använder sig av avancerad teknik kombinerat med maskininlärningsalgoritmer och har ett analyssystem som integreras med POS-system (point of sale) för att automatiskt beräkna och spåra antalet konverteringar. Även väderdata kan inkluderas så att återförsäljare kan kan få en bättre bild av vad som påverkar kundflödet i butikerna.

Den nya lösningen är lätt att installera, kräver ingen WiFi utan kan fästas på vilken dörr som helst, båda stora och små återförsäljare såväl som museum, bibliotek och kontor.
Bakom investeringen står Zetta Venture Partners and Vertex Ventures.
“Dor matches the accuracy of competitive products at 1/15th of the cost. Monitoring traffic at such low cost – with no installation or maintenance – allows retailers to understand their customers at a level never imagined. This ease of use also opens up new markets, allowing customers to use Dor to optimize commercial building maintenance, measure space utilization and for security”, kommenterar Ash Fontana på Zetta Venture Partners.