Ny mobilapp för undersökningar av produktnyheter

Teknik- och dataundersökningsföretaget SSI har gått ihop med datainsamlingstjänsten SessionM för att skapa en mobilapp – mTHOUGHTS – för produkttester och konsumentundersökningar. Det kan löna sig att hålla koll på appen.

Deltagarna kommer att få lojalitetspoäng – mPLUS Rewards – som kan bytas mot presentkort, varor eller välgörenhet. Appen är tillgänglig för såväl iOS som Androidmobiler.

SSI säger att de ser detta som ett sätt att expandera dess “geolokala” räckvidd. Vidare menar man också på att man därmed får en personligare kontakt med mer engagerade konsumenter, i och med belöningssystemet.

Appen är främst riktad till konsumenter i USA, men kan vara värd att hålla koll på för produktnyheter. Idén kan också vara värd att hålla koll på, och kanske utvidgas den för framtida svenska eller europeiska motsvarigheter.

Läs mer: Branschen för marknadsundersökningar måste utvecklas för att överleva