Carat välkomnar Ellen Lübeck till tjänsten Head of CRM & DR.
Ellen kommer närmast från IRI Lentus där hon de senaste 10 åren arbetat med att hjälpa företag att använda sin kunddata för att utvecklas inom CRM, analys och direktmarknadsföring.
– Det gick inte att tacka nej till att få vara en del av den resa som Carat är inne på. Det finns så mycket glöd och kompetens som genomsyrar allting Carat gör för sina kunder, säger Ellen Lübeck.
Ellens roll är helt ny på Carat och är en del av arbetet med att ytterligare utveckla hanteringen av data och insikter. Genom att öka kompetensen inom CRM/CXM, analys och modellering kan man fokusera ännu mer på målgrupper snarare än kanaler, vilket ger en bättre effekt för kunderna.
– Det är helt rätt i tiden att erbjuda ett mer holistiskt perspektiv där även direkt kommunikation och insikter från egna kundbasen används i större utsträckning för att driva både varumärke och försäljning i alla kanaler. Jag är övertygad om att det är de som kan ta helhetsgrepp kring detta som kommer lyckas bäst framöver, säger Ellen Lubeck.