Alla branschorganisationer och influencernätverk ska hänga på Iconfest. Redan inbokade är IAB, MIS, Stockholms Handelskammare, Iconic, Orlando John och Startup Stockholm.
Influencer-festivalen Iconfest som äger rum på Stockholmsmässan den 5 maj och samlar influencers, artister och gamers.
Syftet är att inspirera både allmänheten och branschen kring hur influencer marketing fungerar, genom seminarier, utbildningar, aktiviteter och workshops.
Iconfest arrangeras av Tourn International, Starberger Group och Stockholmsmässan, medan King Street Media och Occasion har fått uppdraget att ta in sponsorer och samarbetspartners.
– Vi såg ett behov och en arena ur ett större perspektiv för influencers betydelse i framtiden. Vi estimerar att nå ut med Iconfest till flera miljoner i räckvidd under dessa 24 timmar, säger Josephine Charpentier, vice vd för Starberger Group, i ett pressmeddelande.
Eftersom influencers interagerar mycket med allmänheten handlar även festivalen om just detta. I samband med festivalen kommer nämligen Iconfest Awards att arrangeras – där folket får rösta fram Sveriges bästa influencers via en digital plattform.