Det är en daglig kamp mot skojartrafik, skojarnätverk och skojarmätningar på internet. Därför har MRC tagit fram en ny standard för att kämpa emot.
Media Rating Council, MRC, är en organisation i USA som tar fram mätstandarder, internetstandarder för företag som jobbar med annonsering och mätningar. Organisationens arbete är numera även populär utanför USAs gränser och ska man jobba med företag som Facebook, Google och fler så måste man idag vara godkända av MRC.
Läs också: Skojarnätverket Hyphbot har lurat annonsörer på miljoner
Så, MRC har nu tagit fram en ny standard som kallas för SIVT.
SIVT står för sophisticated IVT vilket betyder “traffic identified through advanced analytics, multipoint corroboration, human intervention—such as hijacked devices, ad tags, or creative; adware; malware; misappropriated content,” och dokumentet som publicerats heter “Invalid Traffic Detection And Filtration Guidelines“.
Mätföretaget comScore som nyligen blivit godkända för SIVT av MRC säger “the accreditation brings “greater transparency, accountability and confidence. Clients can be assured that their ad campaigns running across any digital media channel have met the highest standard of approval for detection and removal of SIVT.”
Även Doubleverify har blivit godkända ‘The granting of MRC accreditation to DoubleVerify for its SIVT processes in mobile app environments is a considerable achievement. The addition of this validation to its already MRC-accredited SIVT solutions for desktop and mobile web stands as a clear statement of DoubleVerify’s commitment to industry leadership in combatting all forms of invalid traffic,” förklarar George Ivie som är vd för MRC.
Här kan du läsa mer om SIVT och ansöka om att bli godkänd.