Instagram lanserar betalning för Shopping. Betalning ska göra det snabbare och säkrare för användare att köpa produkter som de hittar på Instagram.
För att göra det lättare att shoppa har Instagram introducerat ett antal uppdateringar under det senaste året, bland annat produkttaggar i flödet, produktdekaler i händelser och en shoppingdestination i Utforska. Den senaste är betalning.
Med betalning förbättras shoppingsupplevelsen genom att göra det enkelt, bekvämt och säkert att köpa. Personer behöver inte längre navigera till webbläsaren när de vill göra ett köp. Och med skyddad betalningsinformation på ett enda ställe kan de handla sina favoritvarumärken utan att behöva logga in och ange sin information flera gånger.
Under de kommande veckorna kommer personer i USA kunna betala hos Adidas, Anastasia Beverly Hills, Balmain, Burberry, ColourPop, Dior, Huda Beauty, H&M, KKW Beauty, Kylie Cosmetics, MAC Cosmetics, Michael Kors, NARS, Nike, NYX Cosmetics, Oscar de la Renta, Outdoor Voices, Ouai Hair, Prada, Revolve, Uniqlo, Warby Parker och Zara.
Användarna kommer kunna betala med Visa, Mastercard, American Express, Discover och PayPal. För varumärken kommer åtkomst till betalning att vara begränsad under den här stängda betaversionen. När Instagram expanderar kan företag integrera direkt eller samarbeta med partner, inklusive Shopify, BigCommerce, ChannelAdvisor, CommerceHub och många fler. Betalningar kommer att bearbetas i samarbete med PayPal.
Gå till den här länken om ditt företag är intresserat av betalningsfunktionen på Instagram.