Nu kan du nå de konsumenter som verkligen är intresserade

Data- och marknadsföretaget Acxiom har gått samman med den sociala data-plattformen ShareThis för att hjälpa varumärken att nå de konsumenter som är ‘högintresserade’ – vid rätt tidpunkt och via rätt kanal.
ShareThis bygger publik i realtid genom att använda data som är insamlad från ett globalt nätverk med mer än tre miljoner globala domäner. Den nya samarbetet, Daas (Data-as-a-Service) innebär att Acxioms kontakter inom bland annat adtech och marknadsföring får tillgång till ShareThis’s globala realtidsdata som hjälper dem att förbättra sina målgruppsanalyser.
“Our partnership with ShareThis transforms real-time data insights from shared online engagements into actionable moments to influence consumer behavior,” berättar Anne Doherty, SVP Sales, Audience Solutions division på Acxiom.
“The combined capabilities of both Acxiom and ShareThis solutions delivers a win-win for our clients, who can now tap insights gleaned from consumers’ online searches, page views, clicks and shares to model and scale programs for a larger offline audience,” förklarar Kurt Abrahamson, CEO, ShareThis. “We are excited about this new partnership as it activates the deep data insights for brands to create an improved picture of consumers for analytics, personalization, and targeting.”
Bild: acxiom.com