Nu kan du dynamiskt anpassa annonser med Microsoft Advertising

Microsoft Advertising vill inte stå ensam kvar på perrongen när tåget åker iväg med Facebook och Google. Senaste satsning ska göra annonser med Microsoft mycket smartare och enklare att anpassa.

Det handlar helt enkelt om att kunna lägga in script så att annonserna anpassas utifrån flera variabler som var besökaren kom ifrån, vilken enhet som används, innehållet på sidan, vad som söktes på Bing etc. En kul grej är att du kan anpassa annonser till målgrupper som redan tittat på produkter eller tjänster med Target Audience ID.

För att införa parametrarna gör man små script som exempelvis: {=Deals.Product}

I ovan exempel är deals själva feed:en och attributen är Product.

You can change ads based on an array of targeting options within the feed, including, but not restricted to, location, audience lists, device, search queries, time of day and others, förklarar Microsoft.

En kul grej är att du kan anpassa annonser till målgrupper som redan tittat på produkter eller tjänster med Target Audience ID.

Här kan du läsa mer.