Vi har stängt från 1 april 2020
Keymetrics

Nu får det vara nog med samma klipp på YouTube hela tiden

Är det bara jag eller får du också se samma YouTube-klipp hela tiden? YouTube gör ju något fel när de inte kan variera flödet och överraska mig. Allt snack om artificiell intelligens och miljarder investerade i forskning nedspolade i Googles toalett.

YouTube has over a billion users — almost one-third of all people on the Internet — and every day people watch hundreds of millions of hours on YouTube and generate billions of views.”

Tänk att det varje minut laddas upp över 300 timmar med videoklipp, alltså varje minut. Och bland alla dessa videoklipp så väljer Youtube att visa mig samma förbaskade klipp hela tiden. Om jag har en gång rullat förbi så är jag ju inte intresserad av ”Sexy girl salsa dance ends up in fight – Miami Bayside Mall”. Hur svårt ska det vara att förstå det? Google skryter ju jämt om hur duktiga och smarta deras ingenjörer är och hur ”amazing” teknik man utvecklar. Sluta käka all gratis-mat och börja koda istället Googlers.

Off-topic: YouTube uttalas You … Tube … inte Jutjube som man får höra på konferensen och seminarier i Sverige. Alltså You (ju) och sen tube. Allt du behöver göra är att droppa j-ljudet i tube. Inte så svårt faktiskt. Lyssna här.

Här är en ekvation som ni kan använda på Google/YouTube: Om användaren (jag) rullar förbi ett klipp mer än två gånger så är användaren inte intresserad av klippet. När användaren återigen besöker YouTube för en tredje gång – här kommer min avancerade matematiska kalkyl – så visa inte klippet. Om ni nu tar den här ekvationen och laddar upp den till YouTube så skulle jag och alla andra besökare bli extremt glada.
Vi har ju bara YouTube och typ Netflix som underhållning så sluta larva er nu och fixa problemet!

Om du som läser den här artikeln arbetar med reklam så går det att använda min ekvation även inom det området.

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.