Norsk annonsplattform vill erövra Sverige

Bolaget Tactic Real-time Marketing från Norge kan skylta med kunder som HBO Nordic, TUI, Coop, Sysnam, Santander och Boots. Nu siktar de på att trefaldiga sin kundbas innan utgången av 2017. Och marknaden de ska erövra heter Sverige.

Tactic Real-time Marketing har byggt upp en digital plattform som optimerar och automatiserar hantering av digital marknadsföring. Genom Tactics digitala verktyg kan kunderna få kontroll över sin digitala annonsering. Samtidigt räknar bolaget med att kunna halvera kostnaderna för hantering av digital marknadsföring åt sina kunder.

-Sverige är en spännande marknad som ligger i framkant i användningen av annonsteknologi. Vår ambition är att bli marknadsledande i Norden innan utgången av 2017, och Sverige är därför ett viktigt land för oss. Erfarenheten hittills har varit att våra kunder får större kontroll och kan halvera sina kostnader kopplade till online-annonsering, säger Jørgen Schrøder Aanonsen, Affärsområdeschef Tactic Real-time Marketing.