Nordic Morning har fått i uppdrag av Arvato Bertelsmann att utveckla företagets digitala och datadrivna marknadsföring. Målet är att stärka det globala tyska tjänsteföretagets affärer med hjälp av bättre beslutsunderlag i form av datadrivna insikter.
I början av oktober inledde Nordic Morning ett samarbete med tyska Arvato Bertelsmann, en leverantör av finansiella tjänster B2B med drygt 70 000 anställda i 40 länder världen över. I uppdraget ingår bland annat att utarbeta sätt att mäta hur företaget ska arbeta systematiskt med avancerad datainsamling, segmentering, datastyrning och förbättrad infrastruktur med hjälp av en Adobe Analytics-plattform.
– Arvatos samarbete med Nordic Morning fokuserar på strategiska förbättringar av våra analytiska förmågor. Vi är inne i ett skede där vi professionaliserar och breddar den digitala marknadsföringen på plattformen arvato.com – vår globala, flerspråkiga och multifunktionella webbplats, säger Hendrick Lange, Senior Director Corporate Communications Arvato på Arvato Bertelsmann.
– Efter att ha blivit klara med den första fasen i vårt gemensamma projekt är jag imponerad av den professionalism som Nordic Morning har bidragit med, och jag sätter stort värde på det stora stödet inom change management som medarbetarna erbjuder oss.
Alana Gordon, Head of Data Centric Strategy hos Nordic Morning:
– Vi är väldigt stolta över hur samarbetet har utvecklats efter vårt första arbete för Arvato Financial Solutions i Norden. Genom att möjliggöra datadrivet beslutsfattande och datadriven marknadsföring kan vi stödja Arvato Bertelsmann i deras digitala transformationsresa. Vi har redan gjort väldigt stora framsteg i vårt samarbete med det fantastiska teamet hos Arvato Bertelsmann, och nu ser vi fram emot fortsatt samarbete och framgång.
Det aktuella samarbetet är helt i linje med Digital Growth Engine, det vill säga Nordic Mornings erbjudande och systematiska arbetssätt för att skapa digital tillväxt, konstaterar Anne Årneby, vd och koncernchef för Nordic Morning Group (på bild).
– Våra företagskunder söker med ljus och lykta efter ett systematiskt tillvägagångssätt som kan utformas efter deras förutsättningar, som digital mognad, vilken data de har tillgång till, förändringsförmåga, organisation eller befintliga plattformar. Digital Growth Engine är vårt svar, säger Anne Årneby.