Nordic Morning Group lanserar nytt varumärke

Det är byråerna Ottoboni, Sitrus, Klikki, Seed och CountQuest som blir Nordic Morning.
Tillsammans ska de erbjuda vad gruppen kallar för “Digital Growth Engine”. Vilket är ett gemensamt erbjudande för digitaliserad data-driven marknadsföring och tjänste- och apputveckling.
– Digitaliseringen gör att vi konsumenter kan jämföra erbjudanden på ett helt annat sätt än tidigare. Det gör många produkter och tjänster alltför lika och därmed utbytbara. Möjligheten att skapa skillnad är att leverera en kundupplevelse utöver förväntan, och det är idag en förutsättning för tillväxt. Våra företagskunder söker med ljus och lykta efter ett systematiskt tillvägagångssätt som kan utformas efter deras förutsättningar, som digital mognad, vilken data de har tillgång till, förändringsförmåga, organisation eller befintliga plattformar. Digital Growth Engine är vårt svar, där vi kan titta både på utgångsläget idag och var det är möjligt att ta vår företagskund, steg för steg i förändringsprocessen, säger Anne Årneby, vd och koncernchef för Nordic Morning Group.