Nordea väljer GroupM Nordic

Nordea efterfrågade datainintegrering, audience planning, redaktionellt tänk och en typ av kreativitet som gör skillnad. GroupM tog hem uppdraget.

“Vi är övertygade att vårt Open Agency-tänk signalerar en ny riktning för vår verksamhet och vi är extremt taggade över det här uppdraget,” säger Martin Hugosson, VD för GroupM i Sverige.

“Vi är glada över att GroupM ansluter till Nordeas transformationsresa och vårt arbete med att använda alla relevanta kanaler. Vi vill möta våra kunder med en integrerad strategi vad gäller innehåll, medier och teknologi. Vi behöver en samarbetspartner som kan vara med och förverkliga vår kundvision genom att hjälpa oss att ta fram relevant, integrerat innehåll och som är beredd att arbeta på ett nytt och mer agilt sätt. Vi är medvetna om att det är ett svårt uppdrag och en ny typ av partnerskap, men efter en grundlig och omsorgsfull pitch stod det klart att GroupM Nordic var rätt samarbetspartner för oss,” säger Nordeas Nordic Head of Group Marketing Elizabeth Fjellerup