Nikos Acuña är ny chefsvisionär på Sizmek

Sizmek anställer Nikos Acuña som chefsvisionär (chief visionary).

Nikos kommer att rapportera direkt till Sizmeks vd, Mark Grether, och kommer att utbilda och uppdatera marknaden om kommande trender, teknik och kundupplevelser. Han kommer även att hjälpa byråer och deras respektive kunder att utveckla innovativa strategier som driver deras verksamhet framåt.

– Sizmek är dedikerat till att omdefiniera sättet som varumärken kommunicerar med sina målgrupper. Det är tydligare än någonsin att se hur de kombinerar data, kreativitet och media för optimal kampanjprestanda under hela kundresan. Jag ser fram emot att stödja Sizmeks innovationsarbete genom att identifiera de krafter som driver vår bransch framåt. Mitt fokus kommer att ligga på att driva tillväxt och inspirera nästa generations branschledare, säger Nikos Acuña

Idag lanserar Nikos Acuña även sin egen videokanal, Symbiosis, där han kommenterar innovation som en skärningspunkt mellan data, teknik och upplevelser, och från olika utgångspunkter.