Niklas Bellander börjar på SpotX

Niklas Bellander, tidigare TV-chef på Starcom och affärsutvecklingschef på Adtoox, precis har rekryteras till SpotX som fortsätter sin tillväxt på den nordiska marknaden.
Förutom Adtoox har Bellander även arbetat på TV4, Starcom, Zenith och IUM.
“Jag är otroligt imponerad av vad det nordiska teamet på SpotX har åstadkommit hittills. De har dubblerat antal anställda och knutit till sig stora kunder på bara ett år. Det visar att SpotX är erkända i branschen som den ledande specialisten inom modern videoannonsering samt som ett av få företag med global expertis för att hantera den digitala handeln av linjär-tv. Jag ser mycket framemot att bidra till den ökande tillväxten för SpotX och programmatisk videoannonsering i den nordiska regionen,” säger Niklas Bellander.
Niklas Bellander kommer att arbeta nära publicister och medieägare i norden där han ansvarar för att hjälpa dem att ta ett helhetsgrepp inom programmatisk videoannonsering. Detta innefattar bland annat att skapa privata och anpassade marknadsplatser för att maximera medieägarnas annonsintäkter.