Mät- och analysföretaget Nielsen har nu skapat ett nytt verktyg som ska göra det enklare att testa nya produktidéer. Man menar på att man nu ska kunna säkert prova idéerna utan större risker men med större tillförlitlighet, något Nielsen menar saknar hos konkurrenterna.
“I dagens snabbt föränderliga konsumentlandskap finns ett ökat behov hos marknadsförare att snabbare kunna testa nya produktidéer. Tillförlitligheten hos befintliga testverktyg för snabb innovation är emellertid ofta begränsade. Nielsen har faktiskt kunnat visa att sju av tio marknadsförare som använder befintliga snabbtestlösningar är missnöjda med resultatens kvalitet och tillförlitlighet”, skriver man i ett pressrelease.
“Som svar på dessa utmaningar har Nielsen hittat en lösning där hastighet och kvalitet inte ställs mot varandra. Nielsen lanserar nu Concept Quick Predict, en lösning som gör det möjligt att testa innovationer upp till tre gånger snabbare än med traditionella metoder – utan att förlora någon tillförlitlighet i resultatet.”
Läs mer här på Nielsens egen sida.