Nielsen ingår i en ny strategisk allians

Mätföretaget Nielsen har nu ingått ett nytt samarbete med kundanalystjänstenVision Critical. Nu kommer man att kunna använda sig av Nielsens mätdata av konsumentvanor på Vision Criticals olika plattformar.

Denna strategiska allians går alltså ut på en integrering av Nielsens mätdata kring vad människor tittar på och köper online. Vision Criticals kunder ska kunna få sådant som konsumentprofiler baserade på demografiska variabler eller någon annan av de 500 olika formerna av beteendedata som Nielsen samlar på sig.

Läs mer: Nielsen lanserar nya innovationsverktyg på marknaden

Man ska också kunna använda sig av Nieslen Marketing Cloud för att kunna ta nå konsumenter över flera kanaler, för en mer “komplett” bild av deras vanor.

De båda företagen kommer därmed att stärka sin framstående position i mät- och analysvärlden, och man hoppas att “Vision Criticals konsument-centrerade approach” kring drivkrafter ska vara ett “naturligt komplement till Nielsens konsument-centrerade approach gentemot mätning”.

Mätning och analys av konsumentdata, helt enkelt. Läs mer om detta i företagens eget pressmeddelande här.