Nielsen börjar jobba med TV-kabelföretag

Undersökningsjätten Nielsen kommer börja jobba med DISH Network för att fördjupa sin data över TV-tittandet.

Wikipedia: Dish Network (re-branded as “dish”) is an American direct-broadcast satellite service provider. The company provides satellite television, satellite internet, audio programming, and interactive television services to commercial and residential customers in the United States. As of August 2015, the company provided services to 13.93 million television and 595,000 broadband subscribers.

Dish kommer att förse Nielsen med data från sina TV-boxar. Med datan kan Nielsen kalibrera sina TV-paneler och skapa mer detaljerade rapporter till sina kunder. Till en början kommer man att skapa datavyer för 210 lokala marknader men tanken är att expandera detta ytterligare.
.

“DISH’s set-top-box data is the first nationwide dataset to be integrated with our panel data, reaching the perfect balance of deep viewing characteristics and the granularity of large datasets. As the global leader in audience measurement, this is another step in our efforts to integrate big data into our portfolio and our Total Audience efforts”, kommenterar Nielsens COO Steve Hasker.

Även comScore har förlängt sitt kontrakt med DISH Network för att integrera datan i sin TV-mätning.