Newsner var Sveriges största publicist på Facebook 2019 för tredje året i rad. Det visar en sammanställning av siffror från SoMe-index.
Det är superkul att få ett så tydligt kvitto på det arbete som hela redaktionen lägger ner och det visar att vi fortsätter att producera ett innehåll som svenska folket uppskattar, säger Christan Ström, publisher, Newsner.
I siffrorna från SoMe-index syns publicisternas delningar, reaktioner, kommentarer och
webshares, vilket är när användarna själva delar en artikel på Facebook. Enligt siffrorna från SoMe-index fick svenska Newsner strax över 70 miljoner interaktioner på Facebook under 2019. Det motsvarar 36 procent av de totala interaktionerna från de fem största svenska publicisterna på Facebook.
De andra publicisterna fick följande siffor; Aftonbladet, 23 procent, Expressen, 22 procent, SVT, 11 procent, och Uppskattat, 8 procent.
Behöver du content eller hjälp med att skriva texter? Vi på Karlssons Textbyrå kan hjälpa dig. Här kan du läsa mer om vad vi kan göra för ditt företag.