Newsner hade under förra året över 5,2 miljarder videovisningar på Facebook. Dessutom hade Newsner över 500 miljoner interaktioner totalt på alla språk.
Det är svårt att ta in så stora siffror men vi är såklart väldigt stolta över att ha nått ut till så otroligt många människor. Vi har en videoredaktion med verkliga superstjärnor som jobbar hårt för att skapa material som engagerar miljontals människor, säger Christian Ström publisher, Newsner.
Framgångsreceptet har varit en blandning av minidokumentärer, djurfilmer och egna produktioner, säger Newsner.
Vi har en enorm kraft i vårt nätverk. Om en video går bra på en marknad kan vi redan nästa dag ha en lokalanpassad version ute på 14 språk och på så sätt skapa ett väldigt stort genomslag globalt, fortsätter Christian Ström.
För att fira miljardvisningarna har Newsner tagit fram specialerbjudandet ”Miljardpaketet.” Paketet innebär att en kund kan gå in och köpa sponsorskap på Newsnervideos under 2019 med en miljard garanterade visningar.