Den dagliga räckvidden för de SVOD-tjänster (Subscription Video on Demand) som ingår i MMS undersökning ökade med 73 000 personer mellan andra och tredje kvartalet 2014.
Den medvetna tillgången fortsätter också att öka. Jämfört med föregående kvartal ökade antalet personer i åldersspannet 9-99 år som har tillgång till en av de SVOD-tjänster* som ingår i MMS mätning med 343 000 personer.
– Antalet personer som har tillgång till Netflix fortsätter att öka, men den dagliga räckvidden är i princip oförändrad jämfört med föregående kvartal. Det är istället de mindre tjänsterna som har ökat mest mellan andra och tredje kvartalet 2014, säger MMS vd Magnus Anshelm.
De abonnemangstjänster som ingår i MMS mätning är C More Play, C Sports, Eurosport Player, Filmnet, HBO Nordic, Kanal 5 Premium, Netflix, Telia Play+, TV4 Play Premium och Viaplay. SVOD utläses Subscription Video on Demand.