Nästan hälften använder en annan digital enhet samtidigt som de tittar på tv, det visar en nyligen publicerad rapport från Nielsen.
Undersökningsföretaget Nielsen har undersökt hur vuxna amerikaner konsumerar media. Hela 45 procent uppger att de ofta eller alltid använder en annan digital enhet, som mobil eller surfplatta, när de tittar på tv. 28 procent uppger att de ibland använder en annan skärm samtidigt.
Siffrorna visar att amerikanska konsumenter är allt mer beroende av sina mobiltelefoner, de lägger inte ens undan dem när de tittar på en serie eller film. Endast 12 procent uppger att de aldrig använder en annan enhet när de tittar på tv.
Rapporten visar också hur digitala enheter påverkar hur vi konsumerar media. Majoriteten av respondenterna använder sin mobil eller surfplatta för att kolla upp något relaterad till innehållet på tv:n. Hela 71 procent uppger att de kollar upp något relaterat till innehållet och 41 procent säger att de skickar meddelanden eller e-post som handlar om vad de tittar på.
Vidare uppger 35 procent att de köper en produkt eller tjänst som har visats i reklamen och 28 procent skriver eller läser på sociala medier om serien eller filmen de tittar på.
Rapporten visar hur komplex köpresan är och hur svårt det är för marknadsförare att interagera med konsumenten vid rätt tillfälle och på rätt enhet.
Om du vill fördjupa dig mer i rapporten kan du klicka här.