När vi delar på Facebook frigörs dopaminer i hjärnan

Enligt en ny studie är konsumenter mer mottagliga för reklam efter att de delat innehåll med sina vänner på Facebook.

Studien säger att när vi delar, uppdaterar eller kommenterar frigörs dopamin i vår hjärna som triggar behovet av en ny frigörelse av dopamin och det är då vi är mer mottagliga för budskap som gör detta möjligt.

Annonsörer ska med andra ord skicka ut sina meddelanden synkroniserat och innehållsrelaterat med delningen av innehåll eftersom konsumenter är då mer mottagliga.

Så här förklarar studien sitt resultat “Social sharing provides the same release of dopamine that we get from other pleasurable experiences such as sex, eating and exercise. Every time we post, share, like, comment or send an invitation online, we are creating an expectation. We expect a response, we expect recognition, we expect to be valued and acknowledged by others.

Once consumers have shared relevant content, there is an opportunity to engage with them online in the ‘right now’ sweet spot. Speed is critical and timing is everything. We now know when consumers will be most responsive to an offer because they have taken that small step (sharing content with others who may have the same interests or intentions) and that they are in the prime emotional state of experiencing a dopamine release.”

Studien genomfördes av RadiumOne tillsammans med varumärkesstrategen Dr Peter Steidl.

> Fördjupa dig i studien här