Snapchat har i det tysta lanserat sitt nya verktyg Snap Ads Max Reach, som garanterar att din annons syns av alla användare en given dag.
Det nya verktyget innebär en mobil version av en hemside-takeover, där din annons syns av alla som ser en Snap Ad en given dag. Med andra ord alla som tittar på en Story, antingen från en vän eller en kändis, tittar på Snapchats egna Our Stories eller tittar på en publicists Discoverysida kommer att se din annons minst en gång.
Det hela är väldigt like Instagrams Marquee eller Twitters First View, och skapar helt nya möjligheter för annonsörer att få maximal räckvidd med sitt budskap. Det fungerar dessutom med alla tre annonsformat på Snapchat (Snap Ad, Sponsorat Geofilter och Sponsrad Lins).
Än så länge finns möjligheten bara i USA och endast genom direktkontakt med Snapchats säljteam. Sannolikt kommer det dock snart att lanseras i större delar av världen.
Frågan är bara vad som händer om flera företag vill synas samma dag, vissa dagar kan ju vara mer attraktiva än andra, exempelvis 4:e juli och dagen före Black Friday. Hur lever Snapchat i sådana fall upp till sina garantier? Går den dagen helt enkelt till högstbjudande? Oavsett vilken väg de går så lär det nya initiativet innebära stora inkomstmöjligheter för Snap.