Mobilt blir större än print redan nästa år

Enligt en rapport från eMarketer som publicerades förra månaden kommer mobilt redan nästa år att vara en större annonskanal än tryckta medier på den engelska marknaden. Om trenden pekar rätt lär vi nog känna av den effekten i Sverige inom kort, om den inte redan är här.

> Rapporten i sin helhet kan du läsa här.

Rapporten avslöjar att år 2018 kommer mobilt att stå för nära 40% av annonsintäkterna och några av jättarna som Google och Facebook banar väg.

mobil_annons_emarketer

“Mobile is set to be king of the ad platforms and brands are adapting rapidly, funnelling advertising spend away from TV, print and even traditional desktop display, and into mobile platforms. But putting more emphasis on mobile isn’t enough to ensure your ads have an impact. The fact is that advertisers still don’t have enough insight into where their ads are appearing online, let alone on mobile web. As it stands, thousands of ad impressions are wasted every day because advertisers have no idea where their display ads end up or if they are even seen.” säger Andrew Goode som är COO för ‘brand safety’ på Project Sunblock,

Andrew Goode, COO of ‘brand safety’ platform Project Sunblock, believes this trend could pose a threat for advertisers: