MMS mäter UR Play

Sedan i måndags ingår UR Play i MMS Webb-TV-undersökning. Därmed ansluter sig ytterligare en aktör till MMS webb-TV-undersökning, tillsammans med SVT, MTG, SBS Discovery och TV4. Under dagen presenteras de första bearbetade och kontrollerade siffrorna från MMS mätning.

Martin Hehrne, MMS

– Vi är glada att UR har valt att ansluta sig till vår mätning, säger Martin Hehrne, onlinechef på MMS, som hoppas att UR ska kunna dra nytta av att jämföra sig med andra aktörer och följa konsumtionsmönster även online.

Att mäta UR play med över 2 300 program ställer höga krav skriver MMS i sitt pressmeddelande.

– En sak är det stora utbudet, men också att programmen ligger ute under mycket lång tid, säger Martin Hehrne.

Åsa Paborn, UR

Åsa Paborn, publiceringschef på UR, ser fram emot att bättre kunna följa publiken oavsett hur de väljer att titta.

– Som en del i URs ambition att utveckla vårt erbjudande mot användarna ser vi en självklarhet i att mäta och följa konsumtionsmönster. De nya plattformarna blir allt viktigare både för en kunskapstörstande allmänhet och för användare i undervisningen, säger Åsa Paborn.