MiS och SMIF samarbetar i nytt forum

Marknadsföreningen i Stockholm, MiS, har inlett ett samarbete med organisationen Sveriges Marknadsundersökningsföretag, SMIF. MiS startar ett nytt nätverk inom marknadsundersökning och insikt. Nätverksledarna blir generalsekreteraren samt Vd från SMIF, som också är medlemmar i MiS.

Marknadsföreningen i Stockholm bygger vidare på sitt redan breda utbud av medlemsnätverk. Senast ut är ”Market Research & Insight” i samarbete med SMIF.

Det nya nätverket omfattar intresseområden som konsument- och kundinsikter, marknadsanalys, opinions- och samhällsundersökningar samt varumärkesstrategier. Varje träff sker hos ett marknadsundersökningsföretag.

– Jag ser fram emot det nya samarbetet, säger Francesca O´Brien Apelgren, vd för Marknadsföreningen i Stockholm och Sveriges Marknadsförbund. Vi vill alltid utöka våra nätverk för att ge medlemmarna fler och bredare kontaktytor samt möjligheter till kompetensutveckling.

Anna Broback, generalsekreterare SMIF, ser bara positiva aspekter på samarbetet. Utbyte av erfarenheter samt interaktiva presentationer i nätverk är något hon gärna vill förmedla och utveckla.

– Jag drivs av att skapa kreativa miljöer där konkreta frågor diskuteras, säger hon. Målet är att varje månad arrangera träffar med spännande talare, relevanta case, och intressanta diskussioner.

MiS nätverk möts i grupper mellan 10-20 personer med en gästtalare följd av diskussion och workshops. Förutom Market Research & Insight har MiS nätverk inom elva andra områden, till exempel Content Marketing, Relationsmarknadsföring, CSR och Digitala Kanaler.