Mindshare lanserar målgruppsverktyget DX

Mindshare har lanserat ett nytt verktyg för att hitta subtila påverkan inför köp. Verktyget har döpts till DX och rullas nu ut till lokala kontor.

Mindshare förklarar att verktyget är ett svar på målgruppernas föränderliga beslutsprocesser. Det är idag avsevärt fler källor som påverkar hur kunderna tänker än tidigare. Istället för att ha en linjär process där man sätter varumärket först tittar DX på konsumenten först.

Verktyget drivs på av research som genomförs så snart konsumenten valt att genomföra ett köp. Baserna är både kvalitativa och kvantitativa – som dialog i sociala medier och sökbeteende. Förutom att research genomförs i 50 vertikaler samlas all data i en central databas för att göra det möjligt att identifiera så kallade ‘cross-sector behavioral patterns’.

People are at the heart of everything we do and that’s why we are incredibly excited to launch this new tool. DX explores people’s decision-making behavior, helping us better understand people’s actions, attitudes and needs, to help our clients to future proof the decisions they are making and ultimately achieve real business growth, kommenterar Mindshare.