Mätföretaget Médiamétrie från Frankrike har gått med information om en ny kommitté som ska samla mediabyråer, annonsörer och företag inom telekom.
Syftet med kommittén är att ta fram standarder för annonsformat och data för målgrupper för att bättre kunna ha dialoger med annonsörer och publicister.
Företag som ingår i kommittén är: ACPM, Canal + Régie, Dentsu Aegis Network, France Télévisions Publicité, Group M, Groupe Figaro/CCM Benchmark Group, Havas Média, Lagardère Active Digital, Les Echos, M6 Publicité, Omnicom Media Group, Orange France, Prisma Média, Publicis Média, Le Bon Coin, Le Monde, TF1, SFR and Union des Annonceurs.
“Just like our position in audience measurement, we hope that Médiamétrie can foster the emergence of a common reference for media data in France, a trusted third party that is neutral and independent.
Our goal is to help publishers to add value to their offering, by relying on our expertise and know-how in methodology and technology,” förklarar Benoît Cassaigne från Médiamétrie.