Annons från McDonald fick högst betyg under SuperBowl

McDonalds annons Pay with Lovin’ fick högst betyg under SuperBowl följd av Budweiser, Coca-Cola och Snickers enligt Ace Metrix.

Peter Daboll som är VD för Ace Metrix kommenterar “An Ace Score over 700 is about as common as a perfect game in Major League Baseball: 0.06% of all ads over the past five years have scored above 700. McDonald’s has achieved Super Bowl gold. For the past few years, we’ve seen a shift away from sheer shock value and slapstick humour toward emotional connectivity in Super Bowl ads. Nearly every ad in the Top 10 embraced this emotional connection with the exception of Doritos and Snickers, which won on humour, attention, likeability and desire.”

Ace Score mäter hur kreativ en annons är baserat på vad en panel tycker som sett annonsen. Panelen som används är över 500 personer och ska representera USA. Skalan som presenteras är mellan 1–950 poäng. Högst poäng är bäst och bedöms på Persuasion, Likeability, Information, Attention, Change, Relevance, Desire och Watchability.

Annonsen är supergullig och vi får se hur konsumenter måste betala sin mat på McDonalds med kärlek till vänner, familj eller andra nära.

http://youtu.be/iq2Sm2XGv_s