Marknadschefsdagarna verkar vara eventet att gå på

Marknadschefsdagarna som arrangeras av Marknadscheferna under Mediedagarna/Meg15 på Svenska Mässan i Göteborg 5-6 mars kommer att slå rekord i antal besökare, föreläsarlistan är stark och utställarna är fler än tidigare år, säger arrangörerna. Här förklarar initiativtagaren PeO Axelsson (som har stort O i sitt förnamn) varför du ska gå.

peo_axelsson
PeO Axelsson

Varför ska man gå på Marknadschefsdagarna?
– Det kommer att bli en komprimerad kunskapsinjektion som ger marknadschefer på plats ett försprång inom flera marknadsföringskategorier.

Hur ser ni på besökartalen och innehållet?
– Vi räknar med att det kommer bli en rejäl ökning av antalet besökare jämfört med förra året och utställarna kommer att fördubblas så långt som vi kan se nu. Det finns ett allt större behov hos marknadschefer att hitta ett komprimerat sätt att uppdatera sig om trender och av nya tankar inom marknadsföring. Därför har vi samlat de ledande föreläsarna inom en rad olika marknadsföringskategorier.

Räcker verkligen två dagar?
– Marknadschefsdagarna ska vara så heltäckande att det ska räcka med de här två dagarna för att gå in i det nya året med uppdaterad kunskap, som behövs för att skapa det försprång som en marknadschef förväntas tillföra sitt bolag.

Är det en fördel att Marknadschefsdagarna arrangeras i samband med Mediedagarna/Meg15?
– Självklart finns det synergier och fördelar för både mediefolk och marknadschefer att under två dagar ha chansen att träffas. Samtidigt är Mediedagarna och Meg ett etablerat arrangemang och det gör det enklare för oss att växla upp och göra ett par riktigt bra dagar under Marknadschefsdagarna, säger PeO Axelsson.