Columbia Road ökar tempot i Sverige med Magnus Stjerna som General Manager.
Digitala tillväxtbyrån, som etablerades 2016 och har 80 anställda i Sverige och Finland, fokuserar på e-handel, marknadsföringsteknologi och growth hacking.
Magnus Stjerna har haft en karriär inom utveckling av digitala produkter och tjänster inom datorspelsbranschen, mjukvaruutveckling, TV, telekom, och design och innovation i konsultbranschen. Senast kommer han som CCO från Alchemy DDB och dessförinnan från Fjord och Accenture. Magnus är nu ansvarig för att etablera den svenska verksamheten för Columbia Road.
Jag har alltid gillat att arbeta med teknik, innehåll och affärer med fokus på värdet som nya digitala möjligheter ger. Columbia Road fyller ett tomrum på den svenska marknaden: vi är en holistisk full-stack tillväxtbyrå som hjälper kunderna att få de digitala intäktsströmmarna att växa oavsett utgångspunkt. Columbia Road imponerar med fokus på snabbhet och resultat, alltid levererat på ett mänskligt sätt”, säger Magnus Stjerna.
Magnus har stor kunskap och insikter inom ett brett spektrum av affärsverksamheter. Han är en suverän lyssnare och knyter lätt nya bekantskaper. Han siktar alltid högt och kommer gärna med sitt perspektiv på saker på ett inspirerande och diskussionsväckande sätt. Tack vare sina breda erfarenheter är han skicklig på att bygga broar mellan företag, system och koncept. Magnus är en mästare på att lyfta fram det bästa i människor och situationer och han har en stor förmåga att ta bra saker till nya höjder”, säger Managing Partner Sampo Hämäläinen på Columbia Road.
Till Columbia Roads kunder hör SAS, Marimekko och Power.