LunchIn kombinerar det fysiska och det digitala mötet

För bara ett år sedan lanserades konceptet LunchIn, där människor kan äta lunch tillsammans och samtidigt bygga sitt nätverk. Nu skapar de, tillsammans med intranätsplattformen Spintr en digital plattform för lunchmötet för att göra det både enklare och mer inkluderande att delta i lunchmötena.

Sedan starten 2017 har det anordnats uppskattningsvis 500 luncher i 60 städer i 11 länder med ca 20.000 deltagare. Det är med andra ord ett imponerande track record för företaget som vill vara den lilla utmanaren till de stora nätverksorganisationerna. För att vara med på LunchIn krävs dock varken medlemskap, avgift eller något återkommande närvaro. På så sätt blir det som en fysisk förlängning av affärsplattformen LinkedIn, vars namn även inspirerat LunchIn. I samband med att den digitala plattformen lanseras väljer man även att sträcka sig ut i världen och lanserar konceptet samtidigt i 33 länder.

Konceptet är enkelt, varje vecka skapar LunchIns ambassadörer ett lunchevent i staden där de bor, och bjuder sedan in personer att delta i lunchen. Vem som helst kan dela tillfället visare, och på så sätt öka nätverket. Informationen i eventet kan enkelt uppdateras, och dessutom kan deltagarna interagera med varandra för att på så sätt fortsätta dela kunskap, kontakter och affärsmöjligheter.

Vi ser fram emot tat få se hur konceptet utvecklas när det nu får mer luft under vingarna. Vem vet, kanske ses vi på en lunch inom kort?