På skylten står det “Mediemätningar i Skandinavien” fast i folkmun och på webbplatsen skrivs det ut som MMS. TV-experterna på Drottninggatan har sedan 1993 arbetat med att leverera tittarsiffror för TV och analysprodukter för förståelse av rörlig bild. När internet dök upp i allas hem expanderas mätningarna till att också omfatta webb-TV och TV i mobilen.
Med MMS gratistjänster HotTop TV och HotTop webb, kan du gratis ta fram tittarsiffror för TV-program och för webb-TV-program. MMS erbjuder också analysverktyg för TV-tittandet, HotCollection, respektive webb-TV-tittandet.
Som TV-kanal har man möjlighet att bli loggkanal. Det innebär att kanalens tittarsiffror kopplas till det program, den trailer eller reklam som sänts, minut för minut. Tittardata levereras dagligen till MMS kunder.
På Drottninggatan samlas personalen tillsammans under lunchen med både hemlagat och take-away från närliggande restauranger. Den här dagen hade Camilla (andra från höger) upptäckt Supergröt inköpt på Konsum som lovordade både protein och vitamin.
Längst till vänster sitter Björn som arbetar med MMS undersökningar och pressutskick. Bredvid honom sitter Alejandro som är en del av MMS IT-avdelning. Bredvid Alejandro sitter Danielle som är ansvarig för TV-mätningarna. Hon ska snart gå på mamma-ledigt. Sen har vi Camilla som jobbar med produktionen på MMS onlineadvelning. Therese som sitter längst till höger arbetar som projektledare med både TV-tjänsterna och onlineavdelningen.
Totalt arbetar det cirka 20 personer på MMS där Magnus Anshelm är VD.