Lovisa Wachtmeister från Ingager och John Hermansson från Procter & Gamble går till Splay för att rivstarta deras nya contentbyrå Cocoon.
“För varumärken som på riktigt vill nå ut med sina budskap är det idag avgörande att gå från ‘push’ till ‘pull’ och skapa innehåll som målgruppen vill titta på. Traditionellt sett så har Facebook bestått av push-annonsering men nu när plattformen satsar stort på online video känns det som ett naturligt steg att gå över till Splay”, säger Lovisa Wachtmeister.
“Vi behöver bygga upp vår affärskompetens med kunskap från den traditionella marknadsföringsvärlden som finns hos stora bolag så som Procter & Gamble, tillika bli bättre på att tänka bortom Youtube och applicera vår know-how inom online video för Facebook, en kunskap vi hittar hos nytänkande bolag som Ingager,” säger Victor Ljungberg som är chef för Splays contentbyrå.
Båda ska jobba med Splays satsning på content som ska hjälpa varumärken att stärka sina egna innehållskanaler i sociala medier.
Personer i den här artikeln: