Vi har stängt från 1 april 2020
Keymetrics

Life of Svea satsar på programmatisk handel

Modern Women Media som ägs av Peter Scheffer Group vill bygga Sveriges största räckviddspaket online mot kvinnor i åldersspannet 20-45 år och erbjuder automatiserad annonsering och programmatisk handel tillsammans med PubMatic.
I Life of Svea ingår sajter som Familjeliv, Allt för föräldrar, Min Bebis och Familjepaketet, som skall bli ett digitalt mediehus med fullservice inom digitala medielösningar för varumärken som som vill nå familjen.

– För vårt programmatiska erbjudande har vi valt att ingå ett partnerskap med PubMatic, då vi ser att PubMatics erbjudande av expertis, service och support kan stötta oss både operativt och strategiskt. Genom samarbetet med PubMatic kommer Life of Svea att öppna upp för det absolut starkaste programmatiska erbjudandet inom familjesegmentet, säger Daniel Mälsjö, VD för Life of Svea.
– Vi ser verkligen fram emot att samarbeta med Life of Svea. Deras unika position och dominans inom familjesegmentet, kombinerat med vår annonsplattform, ger utmärkta förutsättningar och öppnar upp för spännande möjligheter för annonsköpare både i Sverige och internationellt. Vår annonsplattform för publicister, utformad för framtidens behov inom programmatisk handel, med fokus på cross screen “workflow automation”, transparens och lättillgänglig realtidsdata, ger Life of Svea, möjligheter att, på ett effektivt sätt, nå hela ekosystemet av annonsköpare, säger Jonas Olsen, regionansvarig Nordeuropa, PubMatic.

Life of Sveas programmatiska erbjudande, i form av ”Private Marketplace Deals” (PMP) och Open Market (oRTB), kommer finnas tillgängligt via PubMatics plattform från 1 oktober 2017.

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.