Leveranstider och fraktpriser de största orsakerna till ofullbordade köp

En undersökning från leveransföretaget Dropoff visar siffror som många internetbaserade företag bör ta på allvar; hela 60 procent av kunderna överger sina kundkorgar om leveranstiden är för lång. En av tre blir dessutom frustrerad när företaget inte erbjuder gratis frakt.

Läs mer: Enkla leveranser och andras rekommendationer är viktigt när svenskarna ska näthandla

Andra kundkorgs-relaterade fakta:

  • 77 procent uppgav att fri frakt skulle få dem att återvända till en tidigare handlare
  • 40 procent sade att frakt är en avgörande faktor när de bestämmer sig för om de ska handla eller inte
  • Lika många sade att de som fick gratis frakt på ett ställe förväntade det sig även från andra
  • Förväntningar och verkligheten krockar – bara 1 procent förväntade sig leverans samma dag – men hela 40 procent önskade att det vore så!
  • 95 procent ville kunna spåra sitt paket – inga undanflykter från oseriösa handlare som “skickade det igår”…

Behöver du hjälp med att optimera ditt företags digitala strategi? Klicka här.