01/07/2022: Dagensanalys.se skrivs aktivt på igen efter ett par år av inaktivitet. Trevlig läsning!

Leverans på 30 minuter

E-handelsbolaget Jollyroom ingår samarbete med q-handelsbolaget Foodora – tillsammans utmanar de serviceerbjudandet i branschen och möjliggör hemleverans av leksaker och babyprodukter på 30 minuter.

”Genom samarbetet med Foodora hoppas vi möta ytterligare ett behov hos våra kunder och underlätta livet för barnfamiljer runt om i Sverige”.

Levererar varor på 30 minuter

Foodora Market är butiken som på kort tid stöpt om spelplanen för aktörer inom livsmedelsbranschen genom att leverera varor hem till dörren på under 30 minuter. Sedan lansering av den nya digitala butiken år 2020 så har Foodora öppnat 25 enheter från Luleå i norr till Malmö i söder och bolaget når i dagsläget över 95 procent av den svenska befolkningen med sina erbjudanden.

Jollyroom ansluter sig

Nu ansluter sig Jollyroom, som är Nordens största e-handelsbolag inom barn och baby, till Foodoras plattform. Det möjliggör att svenska konsumenter nu för första gången kommer kunna få leksaker, barn- och babyprodukter hemlevererade till dörren på 30 minuter.

– Vi strävar alltid efter att utmana oss själva och branschen i helhet när det kommer till serviceerbjudandet. Och vilken förälder har inte någon gång stått där timmarna innan ett barnkalas och glömt att köpa present? Eller känt behov av att akut fylla på förrådet med leklera, tuschpennor eller pärlplattor en morgon när vabben är ett faktum? Säger Frida Ekholm, Head of New Business på Jollyroom och fortsätter

– Genom samarbetet med Foodora hoppas vi möta ytterligare ett behov hos våra kunder och underlätta livet för barnfamiljer runt om i Sverige.

– Att Jollyroom ansluter sig till oss är ännu ett starkt kvitto på att q-handeln är här för att stanna. Vi är ett bolag som värnar samarbeten med aktörer som är villiga att tänka nytt och innovativt. Jag är helt övertygad om att det är morgondagens recept för framgångsrika företag, Min ambition är att bredda foodora och att göra det snabbt. Jag vill att våra samarbetspartner ska växa med oss, säger Hans Skruvfors, koncernchef foodora.

Lanserar till en start i Göteborgsområdet

Samarbetet testas nu på en av foodoras butiker i Göteborg. Planen är att fortsätta rulla ut Jollyrooms produkter på Foodora markets övriga enheter under hösten.